Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Krościenko: Remont terminala na nieczynnym przejściu granicznym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
05-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Krościenko: Remont terminala na nieczynnym przejściu granicznym
fot. Michał Szymajda
MSWiA potwierdziło, że toczą się prace inwestycyjne mające umożliwić ponowne przyjęcie podróżnych w terminalu odpraw na kolejowym przejściu granicznym w Krościenku. Na razie nie jest natomiast jasne, kiedy dotrą tam pierwsze pociągi. Przewozy zawieszono w 2010 r.

W ubiegłym roku informowaliśmy o wstępnych planach przeprowadzenia pewnych prac w terminalu odpraw granicznych w Krościenku. Obiekt nie jest użytkowany od kilkunastu lat i nie spełnia już aktualnych norm. Zamiar uruchomienia przewozów w relacji Sanok – Krościenko – Chyrów (Ukraina) ogłosił zaś prywatny przewoźnik SKPL Cargo.

Terminal będzie gotowy. Co z pociągami?

Ostatecznie spółka, która chciała wozić podróżnych w tej relacji od połowy 2024 r., nie zainaugurowała kursów. Tłumaczyła to zbyt wysokimi kosztami dostępu do infrastruktury kolejowej po stronie ukraińskiej. Zapewniła jednocześnie, że nie rezygnuje z pomysłu całkowicie i liczy na obniżenie stawki dostępu. Pomimo braku ruchu rozważane przez MSWiA roboty na kolejowym przejściu granicznym rozpoczęły się, a terminal ma być wkrótce gotowy na reaktywację przewozów.

– Obecnie realizowane są działania końcowe na rzecz dostosowania budynku odpraw w kolejowym przejściu granicznym Krościenko – Chyrów w zakresie nowych uwarunkowań kontrolnych i wymogów służb granicznych – potwierdził Wydział Prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Punkt ma być zorganizowany tak, że w budynku znajdującym się po stronie polskiej będą odbywać się także kontrole ukraińskich służb granicznych. Resort przypomniał, że ostatnie pociągi regularne przejechały przez granicę w Krościenku 10 listopada 2010 r.

Na razie nie wiemy, kiedy i w jakiej formule mogłyby ruszyć pociągi z Sanoka do Chyrowa. Pod koniec 2024 r. PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontowały natomiast obiekty inżynierskie znajdujące się na szlaku Ustrzyki Dolne – Krościenko (linia 108). Infrastruktura liniowa jest zatem przygotowana na regularny ruch.

Kiedy pociągi przez Niżankowice?

MSWiA zwraca także uwagę, że w przyszłości ruch międzynarodowy z Ukrainy do Polski mógłby być prowadzony również trasą z Chyrowa przez Niżankowice do granicy państwa, a dalej linią 102 w kierunku Przemyśla. Tor o europejskim rozstawie 1435 mm został wyremontowany zarówno w Polsce, jak i na terenie Ukrainy. Ponad dwa lata po zakończeniu inwestycji odcinek pozostaje jednak niewykorzystany.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5